Blije medewerkers = blije gebouwgebruikers

Een chagrijnige host achter de balie? Daar wordt natuurlijk niemand happy van. Het humeur van onze mensen heeft direct invloed op de tevredenheid van gebouwgebruikers. Blije medewerkers zijn dus essentieel.

Een blije medewerker

Voor ons betekent een blije medewerker een vitale medewerker, iemand die zich thuis voelt bij The James Company en het beste van zichzelf geeft om bij te dragen aan onze missie.

Quote Ik houd van mensen om mij heen en dit is een lekker druk gebouw. Ik word er blij van als ik mensen kan helpen met een klus in hun woning. Ik ben van nature een vrolijk mens. Chagrijnige mensen bestaan bij mij niet. Als er iemand chagrijnig voor m’n balie staat, gaat ‘ie vrolijk weg. Altijd.
Henny | Servicemanager 900 Mahler

Hospitality zit in je DNA

Al onze mensen zijn het erover eens: hospitality is geen vaardigheid, maar zit in je DNA. Die technische skills? Die kunnen we leren door trainingen en coaching-on-the-job. Maar de betrokkenheid, gastvrijheid en vriendelijkheid die we zoeken, moet er van nature in zitten.

Quote Ik word er super blij van als ik voor de bewoners iets kan betekenen, als ik ze kan helpen en zij daar dan weer blij van worden. Waarom ik dat leuk vind? Dat hoort gewoon bij mij :). Ik probeer altijd positiviteit uit te stralen en dan krijg je dat ook terug. Naarmate je langer werkt ken je bewoners beter, je bouwt een band op. Dan ben je nóg gemotiveerder om ze happy te maken!
Roxanne | Pontsteiger Assistant

Meten

Om blijvend te investeren in blije medewerkers onderzoeken we jaarlijks het werkgeluk van onze mensen. In het meest recente onderzoek (2022) gaven ze hun werkgeluk gemiddeld een 7,8.

Dit zien we direct terug in de resultaten van de klanttevredenheidsonderzoeken uit datzelfde jaar. We vroegen gebruikers in hoeverre zij onze dienstverlening zouden aanbevelen. Het resultaat was een NPS van +44,3. Nice!

Week van het werkgeluk

Onze hospitality managers letten dag in, dag uit zicht op het werkgeluk van onze mensen. Dat zit in locatiebezoeken, vaste contactmomenten, persoonlijke aandacht, regionale en landelijke trainingen, teamuitjes en af en toe een toffe uitschieter. Bijvoorbeeld tijdens de week van het werkgeluk. Misschien rijden we dit jaar wel langs onze locaties met een champagnetruck. Of organiseren we een James Family Festival.

Happy People. Dat is waar we het voor doen.

Deel dit artikel: