Een chagrijnige host achter de balie? Daar wordt natuurlijk niemand happy van. Het humeur van onze mensen heeft direct invloed op de tevredenheid van gebouwgebruikers. Blije medewerkers zijn dus essentieel.
Voor ons betekent een blije medewerker een vitale medewerker, iemand die zich thuis voelt bij The James Company en het beste van zichzelf geeft om bij te dragen aan onze missie.
Al onze mensen zijn het erover eens: hospitality is geen vaardigheid, maar zit in je DNA. Die technische skills? Die kunnen we leren door trainingen en coaching-on-the-job. Maar de betrokkenheid, gastvrijheid en vriendelijkheid die we zoeken, moet er van nature in zitten.
Om blijvend te investeren in blije medewerkers onderzoeken we jaarlijks het werkgeluk van onze mensen. In het meest recente onderzoek (2022) gaven ze hun werkgeluk gemiddeld een 7,8.
Dit zien we direct terug in de resultaten van de klanttevredenheidsonderzoeken uit datzelfde jaar. We vroegen gebruikers in hoeverre zij onze dienstverlening zouden aanbevelen. Het resultaat was een NPS van +44,3. Nice!
Onze hospitality managers letten dag in, dag uit zicht op het werkgeluk van onze mensen. Dat zit in locatiebezoeken, vaste contactmomenten, persoonlijke aandacht, regionale en landelijke trainingen, teamuitjes en af en toe een toffe uitschieter. Bijvoorbeeld tijdens de week van het werkgeluk. Misschien rijden we dit jaar wel langs onze locaties met een champagnetruck. Of organiseren we een James Family Festival.
Happy People. Dat is waar we het voor doen.