In 2019 werd dit iconische woongebouw opgeleverd. Niet aan het water, maar Ãn het water. Als een klein stadsschiereiland. Voor Amsterdam hét landmark van de Houthavens. Dit unicum is meer dan een gebouw; het is een bruisende gemeenschap op zichzelf.
Voor Pontsteiger hebben we een serviceconcept ontwikkeld dat net zo uniek is als het gebouw zelf. Het resultaat heet Pontsteiger Assistant. Je sleutel in het IJ laten vallen? De Pontsteiger Assistant regelt een nieuw exemplaar. Vrienden op bezoek? De Pontsteiger Assistant laat ze binnen. De Assistant gaat above and beyond om bewoners te helpen.
Een team van hospitality hosts staat zeven dagen per week klaar om gebruikers van Pontsteiger te ontzorgen. Onder de naam Pontsteiger Assistant (PA) zorgen zij voor een 5-sterren hotelbeleving.
Om een kwalitatief team samen te stellen heeft onze hospitality manager in de werving en selectie rekening gehouden met verschillende rollen. Van hospitality goeroe tot handyman. Voor de oplevering van het gebouw organiseerden we een intensieve trainingsweek met o.a. vastgoedcolleges, rondleidingen en uitgebreide kennismakingsgesprekken.
Bewoners boden we al vóór de oplevering van hun woning een warm welkom bij Brouwerij Prael, a true local hero. De perfecte plek om de bewoners, de PA’s, de vastgoed- en VvE Manager aan elkaar voor te stellen. Onze community manager zorgde voor een informatief en interactief programma en een goedgevulde lokale goodiebag.
Het verlengstuk van de PA’s is de Pontsteiger Assistant App. Hier hebben bewoners toegang tot persoonsgebonden documentatie en houden we bewoners op de hoogte van nieuws over de buurt en over Pontsteiger zelf. Bloemen laten bezorgen of beddengoed laten reinigen? Ook zo geregeld via de Pontsteiger Assistant App.
Inmiddels zijn de PA’s niet meer weg te denken uit Pontsteiger. Ze vormen het vaste aanspreek- en servicepunt voor bewoners, bezoekers, leveranciers, aannemers en andere betrokkenen.